טבעות אירוסין, טבעות יהלומים היישר אבני חן מבורסת היהלומים
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

03-681-5151

המדריך לבחירת טבעות אירוסין יוקרתיות

הם נצחיים, ידועים כחברם הטוב ביותר של נשים, יפהפיים ומעניקים למי שעונדת אותם מראה יוקרתי ואלגנטי. איך לבחור טבעת אירוסין שחברה שלך תאהב? כל הפרטים כאן.

בחירת טבעות אירוסין יוקריות

יהלומים הם חלק בלתי נפרד מתכשיטים כבר מאות שנים ומשובצים בטבעות אירוסין יוקרתיות.

האישה הראשונה שקיבלה טבעת יהלום כחלק מאירוסיה הייתה ככל הנראה מרי בורגונדי מאוסטריה, שקיבלה טבעת זהב משובצת יהלומים בשנת 1477 מבן זוגה ארכידוכס מקסימיליאן.

מכאן והלאה שולבו יהלומים בטקסי נישואין, התווספו לטבעות נישואים ובכך הפכו לסמל אהבה, שנהוג להעניק לבת הזוג כהצהרה על הרצון להנציח את הקשר הזוגי. 

 

היכן רוכשים טבעות אירוסין יוקרתיות?

הגיע הרגע המיוחל – החלטתם למסד את הקשר, ויש כבר רעיון, מקום וזמן להצעת הנישואין. ישנו מגוון רחב של רשתות תכשיטים ומעצבי תכשיטים המציעים טבעות אירוסין יוקרתיות. כיצד ניתן לבחור מביניהם? קודם כל, חשוב לבחור בעסק בעל ניסיון רב בעבודה עם יהלומים. כמו כן, כדאי לבדוק אם העסק מחזיק ברישיון מהמדינה לסחר ביהלומים (במפורט בצו הפיקוח על יהלומים), והאם הוא חבר בבורסה ליהלומים – עובדה המעידה על איכות ומהימנות העסק. 

 

בחירת טבעות אירוסין יוקרתיות שמותאמות לתקציב – יש דבר כזה!

חושבים שבשביל בחירת טבעת אירוסין תצטרכו לקחת הלוואה או לפתוח קופת חסכון? תחשבו שוב.

כיום, הודות למגוון הרחב של טבעות אירוסין יוקרתיות, אפשר בהחלט לבחור בטבעת שתעמוד בתקציב, מבלי להתפשר. אחת הדרכים לחסוך בעלויות היא בחירה בעסק המלטש את היהלום, מייצר את הטבעת, ומבצע שיבוץ וגימור תחת קורת גג אחת. כך תחסכו את פערי התיווך הקיימים ברכישה בחנויות וברשתות הרוכשות את התכשיטים מתכשיטנים.

 

טבעות אירוסין יוקרתיות ומרשימות במגוון עיצובים

ישנן דרכים רבות להעניק מראה יוקרתי לטבעת אירוסין: 

  1. הילה – בטבעת זו משובצים משני צידיו , לצד היהלום המרכזי יהלומים קטנים, המדגישים את נוכחות היהלום והופכים את מראה הטבעת ליוקרתי עוד יותר.
  2. עם שלושה יהלומים – בטבעת זו משובצים שני יהלומים קטנים יותר משני צידיו של היהלום המרכזי, והופכים אותה לבעלת מראה ייחודי.
  3. טבעות אירוסין עם אבני חן – ניתן לשלב במרכזה יהלום ובצדדיה אבני חן שונות צבעוניות, שמעניקות לה מראה מרשים.
  4. המראה האלגנטי – טבעת האירוסין הקלאסית, הכוללת יהלום מרכזי מנצנץ היא תמיד אפשרות, וגם אחרי עשורים רבים הפופולאריות שלה לא דועכת. 

 

עיצוב טבעות לפי טעמכם האישי 

כיום ישנם עסקים המציעים אפשרות לעצב טבעות אירוסין יוקרתיות בעיצוב אישי. באמברג’ק, ילווה אתכם מעצב תכשיטים בעל ניסיון בעיצוב טבעות אירוסין יוקרתיות, שיאזין לרצונות ולחלומות שלכם ויתרגם אותם לסקיצה שעל בסיסה תיוצר הטבעת. התוצאה: טבעת אירוסין יוקרתית ומעוצבת בעבודת יד, בתקציב שמתאים לכם.

 

טבעות אירוסין יוקרתיות ומרשימות – מבלי להתפשר על היהלום

אחד הדברים שהופכים את היהלום לייחודי ונחשק, הוא העובדה שאין בטבע 2 יהלומים זהים. ובכל זאת, כיצד נדע מהי איכות היהלום שאנו עומדים לרכוש?

כיום מקובל למדוד את איכות היהלום על פי ארבעה קריטריונים, הנקראים 4C:

  1. ניקיון – פרמטר זה בוחן את מספר הפגמים הקיימים ביהלום, כמו גם סוג וגודל הפגמים. לכל יהלום פגמים חיצוניים, שלרוב ניתנים להסרה על ידי ליטוש וצחצוח, ופגמים פנימיים הנמצאים בתוך האבן, כדוגמת סדקים, נקודות ועוד. בררו מול התכשיטן מהי רמת הניקיון של היהלום.
    יהלומים ללא פגמים פנימיים או ללא פגמים כלל מדורגים בניקיון IF ו-FL בהתאמה, הם היהלומים היפים והאיכותיים ביותר, ומחירם גבוה בהתאם. לצדם, טבעות אירוסין יוקרתיות יכולות לכלול גם יהלומים בדירוג VVS  ו- VVS2, שנחשבים גם הם כבעלי איכות מעולה.
  2. צבע – ככל שהיהלום חסר צבע, כך הוא איכותי יותר. יהלומים שצבעם לבן או צהוב נחשבים איכותיים פחות. עם זאת, ישנם יהלומים בעלי צבעוניות מיוחדת, וכיוון שמדובר ביהלומים נדירים, מחירם יקר יותר.
  3. חיתוך וליטוש –  חיתוך היהלום נעשה על מנת להעניק לו את צורתו, ואילו הליטוש נועד להבליט את הנצנוץ והברק של היהלום. מדובר בפעולות הדורשות רגישות ומיומנות רבה, וככל שייעשו בצורה מדויקת יותר, כך יבטיחו תוצר איכותי יותר, ויהלום מבריק ויפה יותר.
  4. משקל היהלום – משקלו של יהלום נמדד בקראט, כאשר קראט אחד הוא 0.2 גרם. המילה קראט נגזרת מעץ החרוב, כיוון שבעבר השתמשו בזרעיו למדידת אבני חן. יהלומים הקטנים מקראט אחד נקראים ‘נקודות’, כאשר קראט היהלום קובע את מספר הנקודות (לדוגמא יהלום במשקל 0.2 קראט הוא יהלום 20 נקודות). ככל שמשקלו של היהלום גבוה יותר, כך עולה מחירו.

חשוב להבדיל בין קראט למדידת יהלומים, ובין קראט המשמש להערכת ערכו של זהב (זהב 24 קראט הוא תכשיט המורכב מ-100% זהב).

 

כיצד נדע אם היהלום אמיתי?

הדרך הטובה ביותר לדעת אם יהלום אמיתי היא לפנות לגמולוג העוסק באבחון אבני חן. ובכל זאת, הנה כמה דרכים שיעזרו לכם לבחון אם האבן שלפניכם היא יהלום אמיתי או מזויף:

מנצנץ או לא? כשמטים אותו אל מקור אור, יהלום ינצנץ בתוכו בלבן ומחוצה לו קרני האור הפוגעות בו ייצרו נצנוץ בצבעי הקשת. לעומת זאת, אם הבחנתם בנצנוץ צבעוני בתוך האבן, יתכן שאינה יהלום.

חלק או חרוץ? דרגת הקשיחות של יהלום היא הגבוהה ביותר בטבע. קשיחותו מובילה לכך שלא ניתן ‘לשרוט’, לחרוץ אותו או לחרוט עליו, אלא באמצעות יהלום אחר. לכן, בעת בחירת היהלום לטבעת, מומלץ לבדוק שלא קיימות שריטות על היהלום. במידה וכן – יתכן שלא מדובר ביהלום אמיתי.

תעודה גמולוגית לכל יהלום אמיתי ישנה תעודה גמולוגית, היא מעין תעודת זהות המעידה על איכותו, ובה מפורטים תכונות היהלום על פי ה- 4C. בקשו לראות את התעודה הגמולוגית של היהלום שישובץ בטבעת האירוסין.

 

שיבוץ היהלום בטבעות אירוסין יוקרתיות

רגע לפני סיום התהליך, ישנו עוד פרמטר אחד שחשוב לתת עליו את הדעת – שיבוץ היהלום בטבעת. מעבר להיבט העיצובי שבו, אופן השיבוץ הוא קריטי על מנת להבטיח שהיהלום יוחזק היטב בטבעת ולא ייפול, וכן הוא זה שיקבע עד כמה היהלום ינצנץ. השיבוץ השכיח ביותר הוא שיבוץ שיניים סוליטר, הכולל 4 או 6 שיניים האוחזות את היהלום ומתאים לטבעות בהן יהלום בודד. שיבוצים אפשריים נוספים הם שיבוץ כוס ושיבוץ בטבעת עצמה- מתאים בטבעת הכוללת מספר יהלומים.

 

בחירת הטבעת שתעשה אותה מאושרת

טבעות אירוסין יוקרתיות ומעוצבות זמינות היום יותר מתמיד. זכרו שמדובר בתכשיט שמהווה סמל לאהבה שלכם וילווה אתכם עוד שנים רבות, ולכן מומלץ להשקיע בתהליך מחשבה ולבחור בקפידה את העסק בו בכוונתכם לרכוש את הטבעת, כמו גם לבחון את טיב היהלום. בהצלחה! 

שאלות ותשובות נפוצות

ישנם 4 פרמטרים מרכזיים לבחינת האיכות ואלו הן – ניקיון היהלום, הצבע, מיומנות החיתוך והליטוש ומשקל היהלום.

כדי לדעת בוודאות, מומלץ לפנות לגמולוג מומחה שיבחן את הטבעת. עם זאת, לאורך המאמר, פירטנו מס’ דרכים שיכולים לסייע לכם לקבוע כגון, האם היהלום חלק או חרוץ, האם יש תעודה והאם הוא מנצנץ.

כן, מומלץ למצוא בית עסק האחראי לייצור, ליטוש ושיבוץ הטבעת תחת מקום אחד. בכך, תחסכו עלויות תיווך גבוהות בהשוואה לחנויות תכשיטים אחרות שאינן אחראיות לייצור.

תוכן עניינים

Open chat
Amberjack Jewelry
היי כאן אמברג'ק
בחרו נציג לשיחה בווטסאפ